Tips menghadapi krisis penyembuhan semasa pengambilan vitamin

Assalamualaikum semua.
Kali ni punya entry nk cerita tentang krisis penyembuhan  atau healing crisis dalam pengambilan vitamin.



"Makan produk shaklee ni ada kesan sampingan tak ye?" ..tu soalan2 yang biasa ditanya oleh bakal pengguna shaklee. Risau kan, makan vitamin jadi masalah lain...
Sebenarnya, perkara yang biasa berlaku apabila mengambil produk shaklee untuk tujuan tertentu, kemungkinan akan berlaku healing crisis. Healing crisis ni bergantung kepada individu tersebut. Lain orang, lain jugalah healing krisisnya.
              Tak banyak sangat pengalaman dengan healing krisis pun saya ni. Kalau diri saya sendiri, seingat saya masa percubaan detoks parasit, saya makan garlic, alfalfa, nutriferon.. kesannya saya rasa mengantuk, kepala pening2, tak boleh gi rasanya. Rupa2nya hasil discussion kwn2 yg buat detoks parasit...memang awal2nya akan rasa macam tu. Lama2 akan ok dan lebih cergas.
              Pengalaman customer saya pula, ada gastrix yang agak teruk. Healing crisis yg dialami bila beliau makan peppermint gingerplus. Badan jadi tak tentu arah katanya.. dan beliau tak tahan...maka stoplah beliau itu daripada menelan peppermint gingerplus. Beliau hanya minum ESP je.
                Sebenarnya, menghadapi healing crisis perlukan kesabaran. Boleh bertanya kepada yang tahu dan berpengalaman. Jangan terus stop makan vitamin tu ok..
Saya nak kongsikan beberapa tips menghadapi healing krisis ni.

1. Pastikan anda minum air dengan kadar yang cukup. Paling bagus sehingga 3liter air satu hari.

2. Kenalpasti vitamin apa yang memberi kesan yang agak besar pada badan. Jadi, kurangkan dos vitamin tersebut. Apabila badan dah semakin serasi, boleh tambah dos lagi sehingga mengikut apa yang dicadangkan.

3. Jangan terus berhenti makan vitamin tu. Vitamin tidak akan memudaratkan badan, bahkan ia akan memperbaiki sistem badan kita. Cuma biasa la, bila badan kita dah terbiasa dengan sesuatu kondisi, tetiba ada benda baru yang masuk nak tukar, mesti la rasa lain.

4. Bersabar dan sentiasa positif. Mind setting memang sangat penting. Kalau kita positif, badan kita akan perlahan ikut sama seperti pemikiran kita.

5. Banyakkan berdoa agar Allah bagi kesembuhan dan kesihatan.

             Sekian saja cerita saya tentang krisis penyembuhan dalam pengambilan vitamin. Pengambilan vitamin tambahan pada masa kini adalah menjadi satu keperluan, bukan pilihan. Makanan yang kita makan setiap hari, tidak dapat menyokong sepenuhnya keperluan vitamin dalam badan kita. Jadi, jom la beli vitamin shaklee daripada saya. Harga yang berpatutan, kualiti yang terbaik.



Salam sayang,
Ummi Nashuha
Juhaina 013 2922 464
Pengedar shaklee melaka.
Pos ke seluruh Malaysia.

Comments

Popular posts from this blog

Pentingnya Hobi untuk Kurangkan Stress

Puisi yang Menyentuh Hati Seorang Perempuan

Tips Menghilangkan Parut Chicken Pox yang Cepat dan Berkesan