Wednesday, 24 December 2014

Benarkah Vitamin E Memberi Impak kepada Kecantikan Kulit Muka anda?

Saya masih ingat lagi masa saya belajar di kampus, saya dah mula menggunakan minyak vitamin E untuk hilangkan parut jerawat di muka. Parut jerawat kat muka takde la banyak sangat tapi very the obvious la kat muka tu. Tanpa saya sedari, saya tau yang vitamin E memang selalu dikaitkan dengan kecantikan kulit. Saya yakin juga apabila saya yang tidak begitu teliti tentang kecantikan kulit ni pun boleh tau akan khasiat vitamin E apatah lagi ramai wanita kat luar sana yang lebih mementingkan kecantikan kulit.

vitamin E Shaklee
bukan muka saya

Walaubagaimanapun, tetapi tidak ramai orang yang boleh memberitahu anda apakah sebenarnya yang dilakukan oleh nutrien ini.Sebenarnya, vitamin E adalah antioksidan yang melindungi dan memperbaiki kulit anda.

Apakah antioksidan sebenarnya?

Antioksidan adalah ejen yang meneutralkan kesan oksida radikal bebas, yang merupakan molekul yang merosakkan kolagen dan menyebabkan kekeringan kulit, garis-garis halus dan kedutan. Secara kimia yang mudah dapat menjelaskan bagaimana vitamin E melakukannya. Atom yang membina tubuh badan anda cuba untuk mengekalkan nombor genap elektron dan itu yang menjadikan mereka stabil. 

Jika atom mempunyai bilangan elektron yang ganjil, ia akan mencuri elektron daripada atom lain untuk menjadi stabil. Apabila kulit anda terdedah kepada dari faktor luar, seperti sinar ultraviolet matahari, badan anda boleh menghasilkan radikal bebas. Radikal bebas adalah atom dengan bilangan ganjil elektron, dan apabila mereka terbentuk di dalam badan anda, mereka mencuri elektron daripada sel-sel sihat yang membina kulit anda. Ini boleh menyebabkan satu rantaian tindak balas yang merosakkan, dan itulah di mana antioksidan seperti vitamin E diperlukan.

Antioksidan meneutralkan radikal bebas dan mencegah kerosakan sel daripada berlaku. Vitamin E merupakan salah satu antioksidan yang paling kuat, tetapi badan anda tidak boleh menghasilkannya, yang bermakna anda perlu memastikan anda mendapat cukup nutrien berharga ini dalam diet anda. Makan makanan yang tinggi vitamin E dan mengambil makanan tambahan vitamin E jika anda tidak boleh mendapatkan cukup melalui pengambilan makanan anda boleh boleh membantu mencegah penuaan pra-matang kulit dan kerosakan DNA anda. 

Vitamin E Shaklee

Terdapat kajian menunjukkan bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka panjang juga boleh mengurangkan "sun burn" yang terjadi akibat daripada pendedahan kepada sinaran UVB. Walaubagaimanapun, ini tidak bermakna bahawa mengambil vitamin atau memakai vitamin E menjadikan lesen untuk anda mendedahkan secara langsung kulit kepada sinaran terik matahari, tetapi anda boleh membantu kulit anda kekal sihat dan gebu dengan memastikan anda mendapat cukup vitamin antioksidan ini.


Apakah makanan yang mengandungi Vitamin E?

Vitamin E adalah lemak boleh larut yang banyak didapati di dalam kekacang, buah-buahan dan sayur-sayuran. Sebab tu la, supplemen vitamin e atau apa-apa barang kosmetik vitamin E ni dalam bentuk minyak. Seorang dewasa sebenarnya memerlukan 15mg vitamin E setiap hari.

Bagus tau kalau anda seorang yang rajin mengunyah kekacang seperti badam, hazelnut, kacang tanah, dan lain-lain, sebab secara tak langsung anda sedang melengkapkan dos vitamin E anda. Walaubagaimanapun, perkataan sedang melengkapkan tu bukan bermakna keperluan vitamin E anda telah pun cukup dengan mengunyah kekacang sahaja. Sayur-sayuran seperti bayam, tomato, asparagus, kentang, buah-buahan epal, avocado, mangga juga mengandungi vitamin E.
Vitamin E Shaklee


Kunci untuk melengkapkan keperluan vitamin E dalam tubuh adalah dengan makan makanan yang seimbang mengandungi sayur-sayuran, buah-buahan dan kekacang. Zaman yang serba sibuk ni juga mungkin memaksa kita untuk menelan supplemen bagi melengkapkan nutrien yang diperlukan.

Shaklee ada Vitamin E?

Eh, mesti la ada. Vitamin E yang sangat berkualiti diekstrak dari biji anggur. Apa khasiat biji angggur?? Lain kali la saya cerita. Tambahan bulan disember ni Shaklee offer promosi untuk vitamin E, beli 6 percuma 1. Kongsi2 beli dengan kawan-kawan untuk banyak tau!

Untuk dapatkan vitamin E hebat ini, boleh hubungi saya segera untuk dapatkan penjimatan yang hebat juga. Anda hebat jika anda menjaga diri anda. Kerana anda begitu berharga. Kat bawah ni ada maklumat saya, boleh pilih mana-mana medium pun. InsyaAllah anda takkan kecewa.

JUHAINA BINTI MOHAMAD

Call/ SMS/ Whatssapp
013-292 2464

Facebook saya:

Fanpage saya:
https://www.facebook.com/umminashuha

COD : MELAKA TENGAH, AYER KEROH, MITC, ALOR GAJAH, DURIAN TUNGGAL, MALIM, BATU BERENDAM

PENGHANTARAN: KE SELURUH MALAYSIA BY POS MALAYSIA



Sunday, 21 December 2014

10 Cara Mudah, Murah dan Berkesan Atasi Liang Kulit Terbuka agar Wajah anda Tidak Seperti Kulit Limau

Cuba anda belek muka di cermin, ada tak lubang-lubang halus pada kulit muka yang kelihatan seperti kulit limau? Kehadiran liang kulit terbuka atau pori-pori ini menyebabkan kulit muka kelihatan kusam dan tua. Mereka yang mempunyai kulit berminyak biasanya terdedah kepada masalah ini. Liang kulit terbuka yang terdedah ini juga boleh membawa kepada komplikasi lain seperti bintik hitam dan jerawat. Faktor-faktor seperti tekanan, genetik dan penjagaan kulit yang tidak sihat juga menyumbang kepada pembukaan pori-pori.

Set Kecantikan Shaklee

Sebenarnya memang ada banyak produk kosmetik mahupun kesihatan yang dapat membantu mengatasi masalah liang kulit terbuka ini. Walaubagaimanapun, kali ini saya ingin kongsikan 10 cara mudah, murah dan berkesan untuk atasi masalah kulit liang terbuka. Tips ini sesuai jika anda rajin, tiada anak kecil yang sentiasa di sisi  dan mengekori anda seperti saya.

set kecantikan shaklee


1. Telur Putih : Putih telur digunakan untuk mengecutkan liang kulit yang terbuka. Topeng putih telur akan membantu menyingkirkan minyak-minyak yang tidak diperlukan pada kulit. Ambil sebiji putih telur, campurkan dengan oat dan 2 sudu teh jus lemon. Sapukan pada muka dan biarkan selama 30 minit (sementara tu boleh la nak basuh pinggan ke, sidai baju ke, tapi jangan nak bercakap sangat sebab tegang muka tu). Kemudian bilas dengan air sejuk.Cuba la dua kali seminggu, ia sangat sesuai juga untuk liang kulit yang tersumbat dan dapat elakkan jerawat.

Set Kecantikan Shaklee
2. Jus Timun : Campurkan jus timun yang diblender dengan tepung jagung untuk jadikan ia likat. Sapu pada muka dan biarakan 15 minit. Topeng timun ni bukan saja dapat merawat linag kulit, malahan mencantikkan lagi tekstur kulit.

3. Losyen Tomato: Sapukan jus tomato pada muka dan biarkan ia duduk di muka anda selama 15-20 minit. Bilas dengan air suam. Tomato mengandungi tahap asid yang tinggi dan kalium, yang membantu untuk mengurangkan parut pada muka.
Set kecantikan Shaklee

4. Kiub Ais: Menggosok sekeping ais atau ketulan ais yang dibalut dengan kain pada kulit adalah salah satu cara terbaik dan berkesan untuk mengecilkan liang roma. Ia juga membantu untuk mengurangkan pengeluaran sebum pada kulit.
Set Kecantikan Shaklee

5. Soda Penaik: soda penaik mempunyai beberapa ciri-ciri antibakteria dan anti-radang yang membantu dalam mengurangkan komplikasi seperti jerawat. Campurkan bahagian yang sama soda dan air panas (2 sudu besar setiap satu), kemudian tenyeh ke muka dan urut perlahan-lahan selama kira-kira 30 saat menggunakan gerakan membulat. Bilas dengan teliti menggunakan air sejuk. Ia membantu membuang sel-sel mati kulit, kotoran, dan kekotoran lain. Soda penaik mengawal kandungan asid kulit dan mengekalkan keseimbangan pH.
Set kecantikan shaklee

6. Scrub Madu & Gula: Ambil 1 sudu besar madu, 1 sudu besar gula perang dan campurkan dengan sedikit jus lemon. Basuh muka dengan air biasa, kemudian gosok dan urut perlahan-lahan pada kawasan yang terjejas selama lebih kurang 3-5 minit. Bilas dengan air suam. Anda juga boleh menggunakan teh hijau dengan gula untuk sebagai scrub.
set kecantikan shaklee

7. Betik: Betik sedap dimakan, bahkan ia juga berkhasiat. Lenyek betik yang sedap tu kemudian sapu pada muka. Biarkan sehingga 20 minit sebelum membilasnya dengan air sejuk. Ia membersihkan kulit muka secara mendalam.

8. Jus Lidah Buaya aka Aloe Vera: Pelembab muka dengan jus aloe vera membantu untuk mengecilkan liang-liang besar. Jus membersihkan dan menyuburkan kulit dan membuang minyak dan kotoran dari liang-liang tersumbat.
set kecantikan shaklee

9. Wap (steaming) : Cara yang paling mudah untuk atasi liang-liang tersumbat pada kulit adalah cara pengewapan atau steaming. Ia membantu liang untuk membuka perlahan-lahan. Liang terbuka memudahkan penyingkiran cepat bakteria dan kekotoran.
set kecantikan shaklee

10. Jus Lemon : Jus lemon juga mengandungi ciri-ciri astringen (sejenis zat untuk mengecutkan kulit). Oleh itu ia membantu menegangkan kulit dan menghilangkan ketersumbatan liang. Ia telah dianggap sebagai salah satu ubat yang paling berkesan untuk bintik hitam. Kandungan asid sitrik yang membantu melonggarkan ikatan kimia yang kotor dengan kulit dan membantu memecahkan ia perlahan-lahan, dengan itu membantu membersihkan liang kulit.

Anda boleh pilih mana-mana cara yang anda rasa mudah dan selesa, yang penting rajin dan istiqamah. Bukannya buat sekali je tapi mengharapkan kesan yang segera.

Jika anda tidak mempunyai cukup masa untuk buat mana-mana tips yang saya kongsikan, boleh la cuba set kecantikan shaklee.




Saturday, 20 December 2014

Atasi Masalah Penyusuan Susu Ibu sebelum Anda Berfikir untuk Berikan Susu Formula kepada Bayi Anda

Salam sejahtera buat semua, kali ini saya nak berkongsi cerita tentang penyusuan susu ibu,bagaimana seorang ibu yang kental dan kuat semangat untuk atasi kekurangan penghasilan susu ibu yang semakin merudum. Pemberian susu badan oleh ibu bekerjaya kini dilihat semakin menjadi pilihan dan ia adalah sesuatu yang sangat positif. Tetapi melakukannya bukanlah semudah ABC, 123.
Set Penyusuan Shaklee

Di dalam penyusuan susu ibu, untuk memastikan bekalan susu ibu Express Breast Milk (EBM) mencukupi memerlukan daya juang yang tinggi, pengorbanan, dan doa yang bersungguh-sungguh. Khasiat susu ibu memang tiada tandingannya, biarpun pelbagai pengeluar susu berjenama cuba memformulasikan susu dengan pelbagai bahan ia tetap takkan dapat menyamai langsung kelebihan susu ibu itu sendiri. Pastinya ibu-ibu di luar sana inginkan yang terbaik untuk anak yang mereka kandungkan dan lahirkan dengan langkah pertama ialah memberikan susu ibu sebagai makanan pertama mereka.
Set Penyusuan Shaklee

Walaubagaimanapun, dek kerana pelbagai kekangan atau kurang semangat, penghasilan susu ibu dalam tempoh awal kelahiran anak tidak membolehkan si ibu menyimpan bekalan susu ibu yang mencukupi untuk penggunaan selepas habis cuti bersalin. Pelbagai faktor yang biasa disuarakan adalah, anak kerap menyusu direct, so tak sempat nak pam, susu tak banyak sangat nanti anak tak cukup bila nak menyusu nanti, dan alasan paling best ialah MALAS nak pam. Ingat ye, bila jadi ibu tak boleh nak malas-malas sangat. Apatah lagi ingin menjayakan penyusuan susu ibu.

Mari saksikan video seorang ibu iaitu Puan Farawahida yang bekerja sebagai jururawat, jadual kerja shift, bekalan susu anak pula tidak banyak, tetapi beliau tekad untuk memastikan anaknya menyusu badan sehingga dua tahun. Mari kita saksikan apa yang dia sanggup lakukan?



Puan Farawahida telah mengambil tindakan yang bijak dengan memilih produk shaklee untuk membantu mengatasi kekurangan susu ibu. Antara produk shaklee yang diambil dengan konsisten ialah:

Set Penyusuan Shaklee

ESP : Komposis vitamin utama dalam susuibu ialah protien. Protien adalah makanan sel. Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protien iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protien berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protien. Selain itu protien dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.Protein sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus pada suhu yang tinggi. Apabila kita memasak sumber protien seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya banyak protein yang telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.
Set Penyusuan Shaklee


Vitaleaianya adalah multivitamin beserta iron sangat penting utk pembentukan darah dan sel.Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita). Pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang.
Set Penyusuan Shaklee


B Complexlengkap dengan 8 kumpulan B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil..dan wajah berseri..inlah rahsianya ..B for Beauty.
Set Penyusuan Shaklee


Ostematrix:Dalam susuibu, antara komposisi vitamin yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susuibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu. Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua. Sebab itu pengambilan sumber kalsium tidak boleh dipandang ringan sama sekali. Jika perasan ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period) susunya akan merundum...ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkir.
Set Penyusuan Shaklee


Alfalfaraja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu  mencepatkan penghasilan susu ibu.
Set Penyusuan Shaklee

 Akhir sekali, kejayaan takkan datang tanpa usaha yang berterusan, begitu jugalah untuk berjaya dalam penyusuan ibu. Apabila sekali kita diuji dengan kekurangan susu, berusahalah sehabis baik untuk atasinya ye. Saya juga masih menyusukan anak ketiga saya Nur Atikah Nashuha yang kini berusia 1 tahun 4 bulan.

Untuk dapatkan set penyusuann shaklee ini, anda boleh hubungi saya melalui:

JUHAINA BINTI MOHAMAD

Call/ SMS/ Whatssapp
013-292 2464

Facebook saya:

Fanpage saya:


Tuesday, 16 December 2014

Dek Tersalah Pilih Produk Kecantikan Kulit, 7 Tahun Terpaksa Menanggung Malu

Salam semua, kali ni nak kongsi tentang kesan sekiranya tersalah memilih produk kecantikan kulit. Maunya 40 hari 40 malam tak berhenti meraung bila tersalah pilih produk kecantikan kulit ni. Ye la, dah la muka dah tumbuh jerawat, cari produk untuk atasi jerawat, tapi apa yang berlaku adalah keadaan semakin parah.

Almaklum, kecantikan kulit dan wanita memang tidak boleh dipisahkan. Jerawat sebiji pun adakalanya menjadikan kita resah gelisah, apatah lagi bila jerawat penuh di muka kan. Maka, memilih produk kecantikan kulit yang sesuai adalah satu misi yang perlu diselesaikan.

Mari kita saksikan video ini...




Jangan tunggu muka penuh jerawat baru nak cuba produk shaklee yang best ni tau. Saudari Farizan ini mengambil Vitamin C, Vitamin E dan juga Shaklee Collagen Powder.

Berbaloi sungguh kalau anda bertindak sekarang.. Ya, sekarang! Kerana Bulan Disember ini Bulan Cantik... Ketiga-tiga produk Sustained Released Vit-C, Vit E Complex dan Shaklee Collagen Powder ni tengah promosi. Jauh berbeza daripada harga kebiasaannya.

Segera hubungi saya untuk penjimatan yang berganda-ganda..

JUHAINA MOHAMAD

SMS/Whatssapp/ Call

013-2922464

Facebook:



COD : Krubong, Malim, MITC, Ayer Keroh, Durian Tunggal,Melaka tengah, alor gajah

Penghantaran : seluruh Malaysia





Monday, 15 December 2014

Kulit Cantik, Licin dan Gebu Mengalahkan Puteri Kayangan turun dari Langit.

     
 Kulit yang cantik, licin dan gebu, umpama puteri kayangan dari langit, siapa yang tak nak? Cuba bagitau saya? Tidak kira lelaki atau perempuan, mesti tak mau muka mereka dihinggapi jerawat batu ke, jerawat pasir ke, jeragat ke. Ia adalah bendasing yang tidak patut berada di muka kita. Betul tak?


           Allah jadikan azalinya kulit kita ni cantik, licin dan gebu je macam kulit bayi tu. Tapi oleh kerana faktor-faktor pemakanan, hormon, persekitaran dan lain-lain, maka kulit kita yang gebu licin pada asalnya pun mula bertindak balas dengan faktor-faktor yang saya sebutkan tadi.

          Bagaimana jerawat boleh muncul ye? Jerawat ni terbentuk apabila sebum, bakteria dan sel kulit mati tersangkut di dalam liang roma. Lapisan kulit mati pada tubuh kita juga akan digugurkan setiap hari dan boleh terperangkap dalam liang roma tersebut. Faktor-faktor untuk setiap orang juga berbeza, ada yang disebabkan hormon (yang ni biasanya remaja), pemakanan (suka makan makanan berminyak), stress dan lain-lain.
Set Kecantikan Shaklee
Ewww....jerawat!!

           Jeragat pula biasanya sangat suka menyinggah di atas muka orang yang berkulit cerah. Ia adalah seperti tompokan hitam yang biasanya ada di pipi. Jeragat ni muncul sebab terdedah kepada cahaya terik matahari, penggunaan hormon seperti pil perancang, dan juga pengunaan kosmetik yang tidak sesuai.
Set Kecantikan Shaklee

          Walau apa sebab sekalipun jerawat atau jeragat itu muncul di muka anda, percayalah, kita berhak mendapatkan kulit yang cantik, licin dan gebu tau. Jadi, apa yang perlu anda lakukan jika kulit muka anda berjerawat dan berjeragat? Apakah langkah yang perlu dilakukan?
             Saya nak kongsikan petua tradisional cara hilangkan jeragat.

Petua 1 : Sapukan kulit pisang berangan ke jeragat. Biarkannya selama 5 minit dan bersihkan muka anda dengan air bersih.
Petua 2 : Ambil putih telur, rendam tisu dalam putih telur dan tekapkan pada muka anda sehingga tisu menjadi kering. Buang tisu tersebut dan cuci muka anda dengan air bersih.
Petua 3 : Kutip beberapa helai sireh muda dan simpan dalam peti sejuk. Setiap pagi ambil sehelai dan terus gosok di sekitar tempat jeragat tersebut.
Petua 4 : Ambil 2 inci daun betik, 1 genggam beras, air dan 1 inci kulit kayu manis. Rendam terlebih dahulu beras dengan air semalaman. Setelah ia kembang, kisar ataupun tumbuk dengan sedikit air bersama daun betik dan kulit kayu manis. Setelah siap, sapukan di seluruh muka anda dan biarkan ia kering lebih kurang 20 – 30 minit. Kemudian, lembabkan muka anda, gosok (seperti scrub) dan cuci. Bagi mendapatkan kesegaran, cuci muka anda dengan air suam.
Petua 5 : Ambil hampas kelapa dan gosokkan di seluruh muka anda. Biarkan selama 15 minit atau lebih. Amalkan selalu. Jeragat anda akan hilang dan kulit muka menjadi halus dan gebu.


Rajinkah anda semua nak buat tu semua?? Huhu, kalau saya sejujurnya memang tak sempat.. sempat mandi pun dah Alhamdulillah. Anak dah stand by tunggu depan pintu toilet. Saya perlukan cara lain yang lebih pantas tetapi berkesan. Apakah caranya? 

Lihat video seorang wanita yang mengalami masalah kulit muka yang kronik akhirnya berjaya mengatasi masalah itu.



Set Kecantikan Shaklee


Peranan Vitamin E dalam kecantikan kulit:
  • Menjaga kesegaran dan keremajaan kulit
  • Melindungi kulit dari sinar ultra-ungu
  • Menjaga kelembapan kulit
  • Menghapuskan radikal bebas yang merosakkan sel
Peranan Vitamin C dalam kecantikan kulit:
  • Sebagai antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada pencemaran udara dan sebagainya
  • Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit
  • Mencerahkan kulit
Peranan Vitamin B Complex dalam kecantikan kulit:
  • Sebagai pelembap
  • Mencegah pigmentasi
  • Melambatkan tanda penuaan
  • Mengubati jerawat
Kombinasi Vitamin E, B Complex dan Vitamin C menghasilkan:
  • Mengurangkan kedutan dan pembentukan garis-garis halus
  • Mencegah penuaan
  • Menjadikan kulit lebih kenyal
  • Mencerahkan kulit
  • Menjaga kulit dari sinaran UV
  • Mengurangkan parut jerawat
  • Menjadikan wajah bersinar dan bermaya
  • Menjadikan kulit wajah lebih cerah dan kemerahan
  • Menjadikan wajah lebih berseri
set Kecantikan Shaklee

Apa mereka kata tentang set kecantikan Shaklee


Set kecantikan shaklee




Bagaimana untuk mendapatkn set ini dengan penjimatan berganda? Boleh hubungi saya melalui 

SMS/Whatssapp/ Call

013-2922464

Facebook:


COD : Krubong, Malim, Ayer Keroh, Durian Tunggal,Melaka tengah, alor gajah

Penghantaran : seluruh Malaysia